سئو چیست؟

 

سئو (SEO) چیست؟

SEO  مخفف کلمه Search Engine optimization به معنای بهینه سازی سایت است.

به تکنیک هایی که با استفاده از آن می توان رتبه یک وب را در نزد موتور های جست و جو بالا برد، سئو می گویند. این به معنای آن است که صفحه وب مورد نظر، در نتایج جست و جوی موتور های جست و جو (مانند گوگل، یاهو، بینگ و...)، رتبه بهتری داشته باشد.

چرا سئو مهم است؟

 

مهم ترین سودی که سئو برای شما دارد، هدایت بازدید کننده هدفمند، به سوی وب شما، به صورت رایگان است. در واقع مهم ترین و پرسود ترین روش بازاریابی و جذب بازدید کننده برای سایت شما، نه روش های گوناگون تبلیغاتی، بلکه همین سئو است. به طور مثال اگر سایت شما در نتایج جست و جو، رتبه خوبی داشته باشد، بازدید کننده وارد سایت شما می شود و این هدیه ای است که  سئو به شما می دهد.

 

 

برای سئو کردن یک سایت، چه کارهایی باید انجام شود؟

 

هیچ وقت فکر نکنید که موتور های جست و جو باهوش نیستند. مهم ترین عمل برای سئو سایت، تولید محتوای مفید، مناسب و کامل برای سایت مورد نظر است. اما سئو تنها با تولید محتوای خوب تکمیل نمی شود، بلکه با نحوه کد نویسی سایت، تا طراحی و معماری سایت ادامه پیدا می کند. اما به غیر از این ها عوامل دیگری مثل سرعت لود شدن سایت، سن و سال سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و... موفقیت یک سایت را تضمین می کنند.

 

 

کمی درباره کلمه "SEO"

 

همان طور که گفته شد، SEO  مخفف کلمه Search Engine Optimize می باشد. این کلمه معادل های  زیادی در زبان فارسی دارد، مانند: ارتقای سایت،  بهینه سازی سایت و...؛ همه این ها ترجمه SEO  می باشند.

اما آیا می دانستید اگر با یک فرد انگلیسی زبان صحبت کنید، و SEO را سئو تلفّظ کنید، او متوجه منظور شما نمی شود؟ زیرا تلفظ درست کلمه SEO، اس ای او است.

 

 

آیا سئو سایت فعالیتی است که پس از مدتی خاتمه می یابد؟

 

به هیچ وجه، سئو یک فعالیت همیشگی است، زیرا در طول مدت هایی، الگوریتم های موتور های جست و جو تغییر می کند، و رقابت با رقبا،  سخت تر و جالب تر می شود.

 

 

مهم ترین چیز درباره سئو:

 

سئو نه آن قدر ساده است که که هر کسی بتواند آن را یاد بگیرد، و نه آنقدر سخت است که تنها متخصصان آن بتوانند از پسش بربیایند. بلکه کوچکترین نکته ای در سئو، بسیار پر اهمیت است، و همین است که سئو را تبدیل به یک دنیا می کند.

 

نویسنده: امیرحسین احمدی

 کپی مطلب بدون ذکر منبع شرعا حرام بوده، و پیگرد قانونی دارد.