چگونه یک وبلاگ موفق داشته باشیم؟

 

همان طور که می دانید امروزه وبلاگ نویسی بسیار پرطرفدار و زیاد شده است. همه ی وبلاگ نویسان می خواهند وبلاگی پربازدید و موفق داشته باشند. ما در این مقاله به چگونگی ایجاد یک وبلاگ موفق خواهیم پرداخت.

 

محتوا حرف اول را می زند

 

همیشه مهم ترین عامل موفق بودن یک وبلاگ، محتوای آن است. محتوای خوب یعنی انتخاب موضوعی مفید و جالب، و نوشتن مطالبی جذاب. بدون محتوای خوب، وبلاگ، پشیزی ارزش ندارد! معمولا وبلاگ هایی با موضوعی خاص، پربازدید تر و تخصصی تر هستند، پس سعی کنید وبلاگ خود را یک موضوع خاص پر کنید.

 

 

شکل و ظاهر وبلاگ

 

بعد از مسئله محتوا، شکل و معماری وبلاگ مهم است. یعنی به طور مثال، وبلاگی با موضوعی بسیار جذاب، خواندنی و تخصصی، اگر ظاهر زیبا و مرتبی نداشته باشد، بازدید کننده را از خود می راند.

همیشه باید قالب وبلاگ خود را مرتبط با موضوع وبلاگ خود انتخاب کنید، اگر بر خلاف این عمل کنید، باز هم بازدید کننده را از خود رانده اید.

همیشه سعی کنید وبلاگی مرتّب و منظّم داشته باشید که بازدید کننده بتواند به راحتی مطلب مورد نظر خودش را پیدا کند و از وبلاگ شما لذت ببرد. و اما اگر وبلاگی با موضوع جذاب، قالب زیبا اما نا مرتب داشته باشید، باز هم بازدید کننده را از وبلاگ خود رانده اید.

 

 

کپی نکنید

 

هرگز مطالب خود را از وب دیگران کپی نکنید، یا اگر هم کپی می کنید حق کپی رایت را ادا کنید.

شما با گذاشتن لینک سایتی که از آن مطلب خود را کپی کرده اید، به  عنوان منبع مطلب، حق کپی رایت را ادا کرده اید.

کپی کردن مطالب از سایت های دیگران، بدون ادای حق کپی رایت، باعث می شود تا موتور های جست و جو شما را به عنوان یک وب دزد بشناسند و به شما اهمیت ندهند، و شما را در نتایج جست و جو نشان ندهند. در ضمن، موتور های جست و جو باهوشند، بنابراین اگر شما حق کپی رایت را ادا کنید (لینک سایت کپی شده را به عنوان منبع مطلب بگذارید)، موتور های جست و جو دیگر شما را به عنوان یک وبلاگ دزد نشناخته، و به شما اهمیت می دهند.

 

 

استفاده از کلمات کلیدی (برچسب)  های مناسب

حتما نام کلمات کلیدی یا برچسب را شنیده اید. تمامی سرویس های وبلاگ دهی، امکان درج برچسب برای مطلب را دارند، چون درج برچسب از لحاظ سئو بسیار مهم است.

برچسب یا کلمه کلیدی، به موتور های جست و جو کمک می کند تا محتوای مطلب شما را بهتر بشناسند. یعنی مثلا اگر مطلب شما درباره سرماخوردگی است، استفاده از برچسب هایی مانند: "سرماخوردگی، درمان سرماخوردگی، پیشگیری از سرماخوردگی" برای شما مفید است.

درضمن هرگز، هرگز از بیش از 5 تا حداکثر 8 کلمه کلیدی استفاده نکنید، چون نه تنها برای شما مفید نیست بلکه ضرر های بسیار در پیش دارد. سایت هایی که از بیش 5تا8 کلمه کلیدی استفاده می کنند، نمی دانند که چه ضرری به خود می زنند.

و یک نکته دیگر این که برای جدا کردن کلمات کلیدی از هم، از ویرگول انگلیسی استفاده کنید: ,

 

 

استفاده زیاد از کد های جاوا اسکریپت یعنی مرگ!

 

همان طور که می دانید سایت و وبلاگ های زیادی هستند که از کدهای جاوا اسکریپت (ابزار های شمارشگر بازدید، ساعت و...) استفاده می کنند، اما استفاده زیاد از این جور ابزار ها ، مخرب  و زیان آور است.

 

خلاق باشید

وبلاگی نباشید که کپی می کند، وبلاگی باشید که از آن کپی می کنند J سعی کنید خودتان ترفند ها و چیزهایی را خلق کنید که برای کاربران جذاب باشند. این طور زیباست وبلاگ نویسی

 

 

نتیجه گیری

 

وبلاگ نویسی بسیار جذاب، است. اما اگر می خواهیم به هدفمان در وبلاگ نویسی مان برسیم، باید کار هایی را انجام دهیم، تا وبلاگی پربازدید، جذاب، معروف، غنی و موفق داشته باشیم.

 

 

موفق باشید.

نویسنده: امیرحسین احمدی

 

کپی مطلب بدون ذکر منبع شرعا حرام بوده، و پیگرد قانونی دارد.